BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, 25 December 2010

cat city again...

dear diary....

nanti nak update cerita family trip g sarawak..sekarang dah ngantok xsempat lak hehe ^_~

Thursday, 18 November 2010

its broken..

dear diary....


i waited it for so long...
i love your shape..
i love your colour..
i spent alot on you..



ouhhhh T_T

Saturday, 11 September 2010

eid mubarak!!..yippie yippie!! (blessing)


dear diary....



first, i would like to apologize coz its been so long since the last posting..

second, i would like to wish "SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN forgive me for all my wrong doing,miss behavior, miss takes and watever miss dat i have done " to all family n peeps...

third, i will upload eid pic later!! ^_^

last...if u look at d title i'm jz like so happy aite ^_^
actuly this eid was really meaningful to me, thanx ALLAH i know u know wat is the best for me <3

Thursday, 15 July 2010

d moment..

di saat..

Disaat kamu ingin melepaskan seseorang..ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya
•Disaat kamu mulai tidak mencintainya...ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya
•Disaat kamu mulai bosan dengannya...ingatlah selalu saat terindah bersamanya
•Disaat kamu ingin menduakannya...bayangkan jika dia selalu setia
•Saat kamu ingin membohonginya...ingatlah disaat dia jujur padamu
•Maka kamu akan merasakan arti dia untukmu
Jangan sampai disaat dia sudah tidak disisimu,
Kamu baru menyadari semua arti dirinya untukmu
•Yang indah hanya sementara
•Yang abadi adalah kenangan
•Yang ikhlas hanya dari hati
•Yang tulus hanya dari sanubari
•Tidak mudah mencari yang hilang
•Tidak mudah mengejar impian
•Namun yg lebih susah mempertahankan yg ada
Karena walaupun tergenggam bisa terlepas juga
•Ingatlah pada pepatah,
"Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"
•Belajar menerima apa adanya dan berpikir positif
•Hidup bagaikan mimpi, seindah apapun, begitu bangun semuanya sirna tak berbekas
•Rumah mewah bagai istana, harta benda yang tak terhitung, kedudukan, dan jabatan yg luar biasa, namun..
Ketika nafas terakhir tiba, sebatang jarum pun tak bisa dibawa pergi
Sehelai benang pun tak bisa dimiliki
Apalagi yang mau diperebutkan
Apalagi yang mau disombongkan
•Maka jalanilah hidup ini dengan keinsafan nurani
•Jangan terlalu perhitungan
•Jangan hanya mau menang sendiri
•Jangan suka sakiti sesama apalagi terhadap mereka yang berjasa bagi kita
•Belajarlah tiada hari tanpa kasih
•Selalu berlapang dada dan mengalah
•Hidup ceria, bebas leluasa
•Tak ada yang tak bisa di ikhlaskan
•Tak ada sakit hati yang tak bisa dimaafkan
•Tak ada dendam yang tak bisa terhapus.

Wednesday, 23 June 2010

person who love you??

ciplak posting best dari blog orang lagi..hehehe


Orang yang mencintai kamu

1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi','selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeda, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6. Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apakah gemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, jauh dihati?

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkankamu.

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu,walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut... kamu akan menyesal melakukannya!





p/s : ampun kan hambe penungu gua ampunkan hambe penunggu gua~ (btl ke dialog cerita P Ramlee nih huhu :P)

Friday, 11 June 2010

alhamdulilah,yeay!!^_^

dear diary....

Masya-Allah
gembiranye aku arini sebab dh dpt result terakhir..alhamdulilah walaupun xsecemerlang mane tapi syukur sangat sebab dapat menghabiskan juge pengajian ku di Uitm setelah pelbagai dugaan dan cabaran.. terima kasih kepada keluarga terutamanya ibuabah ku, kawan-kawan sekuliah sekampus, lecturer-lecturer, dan semua yg telah memberi sokongan moral dan kewangan kepada-ku...insyallah jasa baek semua akan-ku kenang sampai bila-bila...after this job hunting!! ^_^


p/s : cam poyos je tp xpedulik r yg penting aku sangat sangat epy! ^_^

Thursday, 13 May 2010

wish list

short term

healthy lifestyle.. (again n again tapi?? huhu :P)

ring o necklace o earring...(i jz realize i only hve 1 earring)

new handfon... (handfon-ku masuk air sudah...wuaaaaa)

new glasses n contact lens... (rabun sudah -_-)

high heals from NOSE...(ouuhhhhh T_T)

new shirt n blouse... (bored wif my clozet)

shawls... (no caption hehe)

perfume... (yg lame dh nak abes)

graduate.. (get a scroll 4 my degree)

family trip... (white sand beach and clear blue water please)

love letter... (erk??tetibe jer hahaha)


LONG TERM

stable career

send abah ibu doing HAJJ

HONDA CITY

double storey house


p/s : motif wish list ni ape ekk??...(hahaha) just reminder 4 me kot dan memandangkan bulan JUNE nak dekat dah so saje je bg hint-hint a.k.a idea tok mereka yg merancang bg present kat i heeeeee (blushing >.<) kihkihkih... :P dah dah g catit dlm diary o reminder hanpon korg my birthday.. (ahakss..xbleh bla)

Wednesday, 12 May 2010

why ladies today are still single?

sekarang manyak bz sampai xde mase nak update blog kesaygan-ku neh (bajet bz cm YB la kunun hehe:P)...sampai umah je mmg selalu ak colapse trus kot...hehe

nak cite,ak der terbce kt slh satu blogger posting yg ak rasekn sangat menarik..

alkisah...

WHY LADIES TODAY ARE STILL SINGLE?

1)..the nice men are ugly.
2)..the handsome men are not nice.
3)..the handsome and nice men are gay.
4)..the handsome,nice and heterosexual men are married.
5)..the men who are not so handsome but are nice men have no money.
6)..the men who are not so handsome but are nice men with money think we are only after their money.
7)..the handsome men without money are after our money.
8)..the handsome men, who are not so nice and somewhat heterosexual,dont think we are beautiful enough.
9)..the men who think we are beautiful, that are heterosexual, somewhat nice and have money are cowards.
10)..the men who are somewhat handsome, somewhat nice and have some money and thank GOD are heterosexual, are shy and NEVER MAKE THE FIRST MOVE!!
11)..the men who never make the first move, automatically lost interest in us when we take the initiative.


menarik kan...huhu now u olz knows la y im still single ^_^

p/s: SELAMAT HARI IBU tok bonda tercinta PN.AMINAH..jz dpt bg blouse je s present..harap ibu suka!! muaahhhhh8888xx AKAK SAYANG IBU SANGAT2!

Friday, 23 April 2010

because he is a normal human..

posting ini dipetik drpd seorang sahabat yang mengforwerdkn email ni tok saya, dan saya forwardkan utk manfaat kpd diri saya dan semua.

Assalamualaikum. .. Semoga bermanfaat.. .... baik utk yang melamar
ataupun yg dilamar, ataupun bagi yang sudah berumah tangga......
Renungan buat yang sedang mencari pasangan hidup ataupun yang sedang
mengemudi bahtera rumah tangga..
Mengapa? Kerana Dia Manusia Biasa ......
Kerana Dia Manusia Biasa ...
Setiap kali ada sahabat yang ingin menikah, saya selalu mengajukan
pertanyaan yang sama. Kenapa kamu memilih dia sebagai suami/isterimu?
Jawabannya ada bermacam-macam. Bermula dengan jawaban kerana Allah
hinggalah jawaban duniawi.
Tapi ada satu jawaban yang sangat menyentuh di hati saya. Hingga saat
ini saya masih ingat setiap detail percakapannya. Jawaban dari salah
seorang teman yang baru saja menikah. Proses menuju pernikahannya
sungguh ajaib.
Mereka hanya berkenalan 2 bulan. Kemudian membuat keputusan menikah.
Persiapan pernikahan mereka hanya dilakukan dalam waktu sebulan saja.
Kalau dia seorang akhwat, saya tidak hairan. Proses pernikahan seperti
ini selalu dilakukan. Dia bukanlah akhwat, sebagaimana saya. Satu hal
yang pasti, dia jenis wanita yang sangat berhati-hati dalam memilih
suami.
Trauma dikhianati lelaki membuat dirinya sukar untuk membuka hati.
Ketika dia memberitahu akan menikah, saya tidak menganggapnya serius.
Mereka
berdua baru kenal sebulan. Tapi saya berdoa, semoga ucapannya menjadi
kenyataan. Saya tidak ingin melihatnya menangis lagi.
Sebulan kemudian dia menemui saya. Dia menyebutkan tarikh pernikahannya.
Serta meminta saya untuk memohon cuti, agar dapat menemaninya semasa
majlis pernikahan. Begitu banyak pertanyaan dikepala saya. Sebenarnya..
.
..!!!
Saya ingin tau, kenapa dia begitu mudah menerima lelaki itu. Ada apakah
gerangan? Tentu suatu hal yang istimewa. Hingga dia boleh memutuskan
untuk bernikah secepat ini. Tapi sayang, saya sedang sibuk ketika itu
(benar-benar sibuk).
Saya tidak dapat membantunya mempersiapkan keperluan pernikahan.
Beberapa kali dia menelefon saya untuk meminta pendapat tentang beberapa
perkara.
Beberapa kali saya telefon dia untuk menanyakan perkembangan persiapan
pernikahannya. That's all......Kami tenggelam dalam kesibukan
masing-masing.
Saya menggambil cuti 2 hari sebelum pernikahannya. Selama cuti itu saya
memutuskan untuk menginap dirumahnya.
Pukul 11 malam sehari sebelum pernikahannya, baru kami dapat berbual
hanya berdua. Hiruk pikuk persiapan akad nikah besok pagi, sungguh
membelenggu kami. Pada awalnya kami ingin berbual tentang banyak hal.
Akhirnya, dapat juga kami berbual berdua. Ada banyak hal yang ingin saya
tanyakan. Dia juga ingin bercerita banyak perkara kepada saya. Beberapa
kali Mamanya mengetok pintu, meminta kami tidur.
"Aku tak boleh tidur." Dia memandang saya dengan wajah bersahaja. Saya
faham keadaanya ketika ini.
"Matikan saja lampunya, biar disangka kita dah tidur."
"Ya.. ya." Dia mematikan lampu neon bilik dan menggantinya dengan lampu
yang samar. Kami meneruskan perbualan secara berbisik-bisik.
Suatu hal yang sudah lama sekali tidak kami lakukan. Kami berbual banyak
perkara, tentang masa lalu dan impian-impian kami. Wajah keriangannya
nampak jelas dalam kesamaran. Memunculkan aura cinta yang menerangi
bilik ketika itu. Hingga akhirnya terlontar juga sebuah pertanyaan yang
selama ini saya pendamkan.
"Kenapa kamu memilih dia?" Dia tersenyum simpul lalu bangkit dari
baringnya sambil meraih HP dibawah bantalku. Perlahan dia membuka laci
meja
hiasnya. Dengan bantuan lampu LCD HP dia mengais lembaran kertas
didalamnya.
Perlahan dia menutup laci kembali lalu menyerahkan sekeping envelop
kepada saya. Saya menerima HP dari tangannya. Envelop putih panjang
dengan cop surat syarikat tempat calon suaminya bekerja. Apa ni. Saya
melihatnya tanpa mengerti. Eeh..., dia malah ketawa geli hati.
"Buka aja." Sebuah kertas saya tarik keluar. Kertas putih bersaiz A4,
saya melihat warnanya putih. Hehehehehehe. .......
"Teruknya dia ni." Saya menggeleng-gelengka n kepala sambil menahan
senyum. Sementara dia cuma ketawa melihat ekspresi saya. Saya mula
membacanya.Saya membaca satu kalimat diatas, dibarisan paling atas. Dan
sampai saat inipun saya masih hafal dengan kata-katanya. Begini isi
surat itu........
************ ********* ********* ********* ********* ********* *********
********* ********* ********* ********* ********* ********* *********
********* ********* ********* ********* *******
Kepada Yth ........
Calon isteri saya, calon ibu anak-anak saya, calon menantu Ibu saya dan
calon kakak buat adik-adik saya
Assalamu'alaikum Wr Wb
Mohon maaf kalau anda tidak berkenan. Tapi saya mohon bacalah surat ini
hingga akhir. Baru kemudian silakan dibuang atau dibakar, tapi saya
mohon, bacalah dulu sampai selesai.
Saya, yang bernama ............ ... menginginkan anda ............ ...
untuk menjadi isteri saya. Saya bukan siapa-siapa.
Saya hanya manusia
biasa.
Buat masa ini saya mempunyai pekerjaan.
Tetapi saya tidak tahu apakah kemudiannya saya akan tetap bekerja. Tapi
yang pasti saya akan berusaha mendapatkan rezeki untuk mencukupi
keperluan isteri dan anak-anakku kelak.
Saya memang masih menyewa rumah. Dan saya tidak tahu apakah kemudiannya
akan terus menyewa selamannya. Yang pasti, saya akan tetap berusaha agar
isteri dan anak-anak saya tidak kepanasan dan tidak kehujanan.
Saya hanyalah manusia biasa, yang punya banyak kelemahan dan beberapa
kelebihan. Saya menginginkan anda untuk mendampingi saya. Untuk menutupi
kelemahan saya dan mengendalikan kelebihan saya. Saya hanya manusia
biasa. Cinta saya juga biasa saja.
Oleh kerana itu. Saya menginginkan anda supaya membantu saya memupuk dan
merawat cinta ini, agar menjadi luar biasa.
Saya tidak tahu apakah kita nanti dapat bersama-sama sampai mati. Kerana
saya tidak tahu suratan jodoh saya. Yang pasti saya akan berusaha sekuat
tenaga menjadi suami dan ayah yang baik.
Kenapa saya memilih anda? Sampai saat ini saya tidak tahu kenapa saya
memilih anda. Saya sudah sholat istiqarah berkali-kali, dan saya semakin
mantap memilih anda.
Yang saya tahu, Saya memilih anda kerana Allah. Dan yang pasti, saya
menikah untuk menyempurnakan agama saya, juga sunnah Rasulullah. Saya
tidak berani menjanjikan apa-apa, saya hanya berusaha sekuat mungkin menjadi
lebih baik dari sekarang ini.
Saya memohon anda sholat istiqarah dulu sebelum memberi jawaban pada
saya. Saya beri masa minima 1 minggu, maksima 1 bulan. Semoga Allah
ridho dengan jalan yang kita tempuh ini. Amin
Wassalamu'alaikum Wr Wb
************ ********* ********* ********* ********* ********* *********
********* ********* ***
Saya memandang surat itu lama. Berkali-kali saya membacanya. Baru kali
ini saya membaca surat 'lamaran' yang begitu indah.
Sederhana, jujur dan realistik. Tanpa janji-janji yang melambung dan
kata yang berbunga-bunga. Surat cinta biasa.
Saya menatap sahabat disamping saya. Dia menatap saya dengan senyum
tertahan.
"Kenapa kamu memilih dia......?"
"Kerana dia manusia biasa....... . " Dia menjawab mantap. "Dia sedar
bahawa dia manusia biasa. Dia masih punya Allah yang mengatur hidupnya.
Yang aku tahu dia akan selalu berusaha tapi dia tidak menjanjikan
apa-apa. Soalnya dia tidak tahu, apa yang akan terjadi pada kami
kemudian hari.
Entah kenapa, justru itu memberikan kesenangan tersendiri buat aku.."
"Maksudnya?"
"Dunia ini fana. Apa yang kita punya hari ini belum tentu besok masih
ada. betuI tak? Paling tidak.... Aku tau bahawa dia tidak akan frust
kalau suatu masa nanti kami jadi miskin.
"Ssttt...... ." Saya menutup mulutnya. Khuatir kalu ada yang tau kami
belum tidur. Terdiam kami memasang telinga.
Sunyi. Suara jengkering terdengar nyaring diluar tembok. Kami saling
berpandangan lalu gelak sambil menutup mulut masing-masing.
"Udah tidur. Besok kamu mengantuk, aku pula yang dimarahi Mama." Kami
kembali berbaring. Tapi mata ini tidak boleh pejam. Percakapan kami tadi
masih terngiang terus ditelinga saya.
"Gik.....?"
"Tidur...... Dah malam." Saya menjawab tanpa menoleh padanya. Saya ingin
dia tidur, agar dia kelihatan cantik besok pagi. Rasa mengantuk saya
telah hilang, rasanya tidak akan tidur semalaman ini.
Satu lagi pelajaran dari pernikahan saya peroleh hari itu. Ketika
manusia sedar dengan kemanusiannya. Sedar bahawa ada hal lain yang
mengatur
segala kehidupannya. Begitu juga dengan sebuah pernikahan. Suratan jodoh
sudah terpahat sejak ruh ditiupkan dalam rahim. Tidak ada seorang pun
yang tahu bagaimana dan berapa lama pernikahannya kelak.
Lalu menjadikan proses menuju pernikahan bukanlah sebagai beban tetapi
sebuah 'proses usaha'. Betapa indah bila proses menuju pernikahan
mengabaikan harta, tahta dan 'nama'.
Status diri yang selama ini melekat dan dibanggakan (aku anak orang
ini/itu), ditanggalkan.
Ketika segala yang 'melekat' pada diri bukanlah dijadikan pertimbangan
yang utama. Pernikahan hanya dilandasi kerana Allah semata. Diniatkan
untuk
ibadah. Menyerahkan segalanya pada Allah yang membuat senarionya.
Maka semua menjadi indah.
Hanya Allah yang mampu menggerakkan hati setiap HambaNYA. Hanya Allah
yang mampu memudahkan segala urusan. Hanya Allah yang mampu menyegerakan
sebuah pernikahan.
Kita hanya boleh memohon keridhoan Allah. MemintaNYA mengurniakan
barokah dalam sebuah pernikahan. Hanya Allah jua yang akan menjaga
ketenangan dan kemantapan untuk menikah. Jadi, bagaimana dengan cinta?
Ibu saya pernah berkata, Cinta itu proses. Proses dari ada, menjadi
hadir, lalu tumbuh, kemudian merawatnya.
Agar cinta itu dapat bersemi dengan indah menaungi dua insan dalam
pernikahan yang suci. Cinta tumbuh kerana suami/isteri (belahan jiwa).
Cinta paling halal dan suci. Cinta dua manusia biasa, yang berusaha
menggabungkannya agar menjadi cinta yang luar biasa. Amin.
Wallahu 'alam

p/s : sangat sweet kan!!.... >.<

Thursday, 15 April 2010

heartbeat.....

Wednesday, 31 March 2010

abang terbang.....

Diana King - Shy Guy (Footage from
'Bad Boys'1995 feat. Will Smith and Martin
Lawrence)
AlbĂșm : Soundtrack from Bad Boyz I

I don't want no fly guy
I just want a shy guy

Oh lord have mercy mercy mercy
Di man dem in a di party party party
Di ole a dem look sexy sexy sexy
Watch dem just a
Follow me follow me follow me

Everyweh me go di man dem a rush me
Yes a whole eep a pretty boy wah fi love me
A me dem love yes a me dem love

True them know me sweet and me sexy
Everywhere me go me say me ever ready
A me dem love yes a me dem love

But I don't want somebody
Who's loving everybody
I need a shy guy
He's the kinda guy who'll only be mine

Chorus:

Oh lord have mercy mercy mercy
Di man dem in a di party party party
Di ole a dem look sexy sexy sexy
Watch dem just a
Follow me follow me follow me
Have mercy mercy mercy
But none a dem no move me move me move me
Shy guy a weh me wanty wanty wanty
Only him can make me irie irie irie

Roughneck man me no want none a dem
Beat up me body lick off me head top
Me no want none a dat
Me no want none a dat
Big things a gwaan fi all di shy man dem
Wat to be my love and wat to be my friend
Till the very end till the very end

But I don't want somebody
Who's loving everybody
I need a shy guy he's the kinda guy
Who'll only be mine

(Repeat Chorus)

Have mercy mercy mercy
mercy mercy come on

But I don't want somebody
Who's loving everybody
I need a shy guy
He's the kinda guy who'll only be mine




p/s : tetibe humming lagu ni ekk to ma beb cik scha no offense hokeyyy... ^_~ hehehe

Tuesday, 30 March 2010

hidup ku akan isap tanpa kau??....

my younger sis already went to PLKN...it was so sad coz i dun have 'bodyguard' to accompanied me window shopg anymore,i dun have sum1 dat can go grocery shop anymore,i also dun have sum1 dat i can 'buli'..aishhh i miss her already....so i dedicated dis song's title just 4 her.... (title je yg seswai kot hehehe)

"My Life Would Suck Without You"


[Verse 1:]
Guess this means you're sorry
You're standing at my door
Guess this means you take back
All you said before
Like how much you wanted
Anyone but me
Said you'd never come back
But here you are again

[Chorus:]
Because we belong together now
Forever united here somehow
Yeah you got a piece of me
And honestly
My life would suck without you

[Verse 2:]
Maybe I was stupid for telling you goodbye
Maybe I was wrong for trying to pick a fight
I know that I've got issues
But you're pretty messed up too
Either way I found out
I'm nothing without you

[Chorus:]
Because we belong together now
Forever united here somehow
Yeah you got a piece of me
And honestly
My life would suck without you

[Bridge:]
Being with you is so dysfunctional
I really shouldn't miss you
But I can't let you go
Oh Yeah

[Chorus:]
Because we belong together now
Forever united here somehow
Yeah you got a piece of me
And honestly
My life would suck without you



p/s : but i enjoyed conquered 2 bedroom tho!!...^_^

Thursday, 25 March 2010

3rd party...

3rd party means bukan party yg dibuat untuk kali ke-3 yer kawan-kawan (hehehe :P).. tetapi disini saya maksudkan orang ke-3 dalam suatu perhubungan. hurmmm alkisahnya lately di corong-corong radio kerap membincangkan topik ini misalnya baru je pagi tadi aku dengar di HOT.FM topik yang dbincangkan "tanda-tanda pasangan anda 'makan luar' " SINAR.FM juga semalam membincangkan topik yang hampir2 begitu juga dengan HITZ.FM yang sering mengupdate gosip encik "HARIMAU KAYU" kantoi... so dari situ la tercetusnya idea nak menulis topik ini...

orang ke-3 boleh jadi adik beradik atau sedare mare anda atau mungkin kawan-kawan anda.. ye la tak kan 24/7 kita nak berkepit je dengan gf/bf atau bini/laki kite jer kan (sumpah bosan kot) for sure ada certain-certain time kita nak hangout dengan orang lain tetapi yang menjadi isu nye sekarang ini bila orang ke-3 itu ialah scandal a.k.a teman tapi mesra a.k.a kekasih gelap aishh tu yang bahaye...kalau kes ini terjadi adakah kite perlu salahkan orang ke-3 tuh 100%?? hurmm subjektif kan.... bagi aku sendiri la aku tak melarang tapi tak mengalakkan senang cerita "lu pk la sendri" kita semua dh besar panjang tau beza baik buruk tindakan sendiri tambah-tambah sekarang dah banyak kes kantoi contoh macam "harimau kayu" dan sekutunya so pandai-pandai la nak jadikan pengajaran atau panduan... that's all from now daaaaaa




p/s : proper english o bahasa is killing tho... huhu :P

Friday, 12 March 2010

cobaan...

i try harder bt is it not good enough....











p/s : sigh......

Monday, 22 February 2010

must see....


during valentine's day i had camping with my family at kemensah riverside..it was so great because it is the first family camping but here i dun want to talk bout d camping (boring sokmo cite aktiviti harian kn) but i want to talk about muvie review since its already been so long after last review that i posted...

last weekend i watched 'valentine's day' with my friend at klcc,eventhough d valentine's day is already past but im still in d valentine's mood tho,y?? yeah of course its bcoz i jz celebrated it with my family during 14th feb (sob sob sob :( )...k back to the muvie...valentine's day its just a simple and light love story, some people might say it is boring movie but whoever have soft and romantic and kind hearted like me (ahakss :P) will love this movie and actuly what make this movie interesting is most of the casting in the movie are d well-known film star such as ashton keutcher,(oh i lioke!!) jesicca alba, taylor swif, jessica biel, julia roberts and etc and also with additional humor and comedy element they're added im sure whoever in love will love this movie...(single will love dis oso bt not s excited s coupled okeyy ^_~ watched dis muvie 1st then u know wht i meant)... :P This movie had me feeling for, well, MOST of the main characters. Ashton Kutcher was very good in this movie, he also had one of the bigger roles and he pulled it off really well. The others were mostly good too, Taylor Swift's character was kind of annoying, but I think she was supposed to be. The story had me intrigued from beginning to end, seeing how all the different characters were connected and the chemistry between each couple was very believable also. If you watch this with your partner, it will make you feel closer. If you watch this without your partner, it will make you miss them. If you watch this while single, it will give you hope that there's someone out there for you. I'd recommend this to anyone who's looking for a good valentines day romance or even just a good movie.

another good, light and comedy movie u should watched is 'adnan sempit'...yeah i know its a bit too late to recomend bt i jz wanna share review about this movie...for not a big fan of malaysia entertainment's product like me i give double thumbs up to this movie...this movie also is verry simple love story which they added the freaky hilarious humor element..u will laugh from the beginning till the end of d story...its about how 1 ordinary despatch guy who fall for his boss and try to win her heart and because of the gap the girl rejected him but at the end because of his kind hearted the girl finaly dated him...finito

for this time i just wanna share this 2 movie,i got to go cz office hour end bebeh!! ^_^...




p/s : dan dan blogging dlm bhs omputih balik bila ade bdk itali blog walking kat blog aku neh....ahaksss ^_~

Thursday, 18 February 2010

jz for fun...

dear diary....

10 FIRSTS
first best friend: shafinah sharifin..(my sis)
first item you stole: coins from public fon...hohoho
first pet: cat (named mioww)..
first piercing: Ears when i was 2 years old.
first school: tadika kemas UK... :p
first crush: my secondary school teacher...hehehe
first kiss: Obviously from my parents. Hehehe! ^_^
first car: toys car which we cn ride on it...(tau kan?)

9 LASTS
last time you smoked: long long long time ago....lalalalla
last food you ate: cadbury black forest coklat
last movie you watched on dvd at home: ermm new moon 1...awsome!!
last movie you watched at the cinema: ermm adnan sempit...freaky hilarious!!
last text message: from my old fren...ejal
last music video u saw: nobody wonder girls bt 'lil boy' version...huhu
last song you listened to: nobody wonder girls...
last words you said: "bos lahir thn 69 so umo dier rini bape ekk"...

8 HAVE-YOU-EVERS
dated a best friend: Never.
been arrested: yeah...
been on TV: yeah!!...oficially as n extra at 'zati & mawas' tv3 drama..
eaten sushi: Of course. I like sushi more.
cheated on your BF/GF: honestly yeah cz i thnk we hve d rite to choose the best to b our spouse...
been on a blind date: coupled times...cz i love collecting frens
been out of the country: Yup!
been in love: used to...

7 THINGS YOU ARE WEARING
1. Baby-T
2. jeans
3. shades
4. high heals
5. Hair band
6. Lingeries obviously
7. scarf sumtimes-

6 THINGS YOU HAVE DONE TODAY
1. Sleeping.while my eyes r open (cz im in the ofis tho)
2. Eating.
3. Drinking.
4. Online 24/7.
5. gosiping...
6. Tidy up my bedroom.

5 FAVORITE THINGS
1. shoes
2. Shoes.
3. shoes...
4. Vacations.
5. sleeping...

4 PEOPLE YOU TRUST THE MOST
1. Parents
2. Siblings
3. bff...
4. him...

3 THINGS YOU WANT TO DO BEFORE YOU DIE
1. Be a good daughter,sister n wife.
2. Send my parent for haj and go for haj too.
3. Lead my life to the path that will be bless by The Great.

2 CHOICES
to have wonderful,happy n healthy life...

1 PERSON YOU WANT TO SEE RIGHT NOW?
mr lee (my practical advisor)...me got problem with d report....


p/s: copyrite by aliah syazwani posting...hehehe

Wednesday, 27 January 2010

cheating,liar,lion??....huhu ^_^

DITIPU, MENIPU DAN TERTIPU OLEH BF/GF ANDA??!!


Menipu adalah satu perkara yang tidak asing lagi bagi kita semua kan? Betul tak? Siapa yang tak pernah menipu? Memang tipu la kalau korang tak pernah menipu, kan kan kan? Tapi camne pula kalau korang yang ditipu? Kalau setakat biase je takpe la, ini tak, BF korang yang tipu korang. Orang yang korang rasa korang boleh percaya dan tempat korang luahkan perasaan tulah yang tipu korang. Adoi, ni memang tak boleh setel ni.

Actually, ada banyak jenis menipu. Tipu sunat pun ada tau,tipu kunun xmau saketkn ati org tipu ni boleh digunakan atas sebab-sebab tertentu, contoh untuk jaga hubungan korang. Contoh tipu sunat, "U, i nak tido kejap eh, letih la, banyak benda i buat hari ni". Pade hal korang tak tidur pun, just nak tengok tv coz ada movie faveret korang. Hahaha, karang bile cakap korang tengok tv, mau die kerja nak sms je. Betul tak? Tak boleh pula nak fokus, so secara tak langsung menjaga hubungan korang.

Tipu lagi satu ialah tipu supaya dapat tackle hati BF/GF korang. Contoh la, korang tengah gaduh pasal lembu ternakan korang berdua kena curi, jadi masing-masing tak nak mengaku salah. So, korang pun mule mengalah dan nak pujuk BF korang. Korang pun ckp, "alar sweet je muke u time marah tadi, uat ag skali, hahah". Pada hal, bukan main buruk lagi time die marah. Lagi satu, masa minta couple macam-macam dia cakap. Kire "sweettalker" la or ayat manis je. Contoh, "Bila u senyum, I rasa beruntung sebab senyuman u memang cantik. I rase I orang paling bertuah sekarang". Pada hal dalam hati, " yes yes, dia cair". Hahahah. Itu contoh la. Get it?


Tipu yang ni pula agak panas sikit la. Tipu ni selalu ada pada awal-awal perhubungan korang. Contoh, diorang akan tipu korang tentang umur dia. Status die samada single atau berpunya. Sebab dia nak tipu mungkin kerana umur dia yang jauh beza dari anda, dan mungkin juga kerana dia sudah ada teman lelaki jadi dia nak pasang anda sebagai teman baru (skandal) Mula la cakap, "I dah lama single, tak pernah terdetik nak bercinta lepas break dulu, bila nampak n berkenalan dengan u, I rase pintu hati i dah terbuka". Hahah. Ayat yang tu paling tak boleh blah if ade guy cakap dkat saya dulu....ehehheee

Tapi camne pula kalau dia kantoi ada skandal or perempuan lain, kompem-kompem macam2 alasan dia akan bagi. Dia cakap guys tu just kawan jerla. Kawan rapat la. Apela, padehal tu "spare part" die. Korang kena pandai menilai la camne nak tau die jujur ke tak. Ok. Alahai tp kan korg jgn risau la sooner or later the truth will be reveal…


Cara nak tangani dari tertipu oleh BF/GF korang ni ada banyak. Tapi antara yang... boleh bagi, cuba selidik BF korang tu. Cuba rapat dengan kawan-kawan si dia. Mungkin ada yang berfikir, kalau kawan tentulah diorang tolong simpan rahsia BF korang tu. Tapi percaya lah, bukan semua orang boleh simpan rahsia kan? Hahahah.




Jadi, gunakan tips ini sebaik mungkin untuk kesan samada si dia jujur ke tak dengan korang? OK. Good Luck.

Jika anda menipu BF anda juga akan merasakan begitu juga kan?? ini adalah resam kehidupan yang mematangkan kan kita...

p/s: wat goes around comes around tho….^_^

Monday, 11 January 2010

hilarious...

dear diary....

hurm nothing much to update its just last weekend on the 10th jan family aku,specifically abah-ku had a fishing tournament which was located at TASIK AMPANG HILIR..and this is 1st time abah-ku participate in the fishing tournament usually he just give 'sedekah' to the owner of the fish pond at alam damai...

the prizes is MYR 20,000!!....

more than 500 fisherman (nelayan ker?? :P) were participate in the tournament...with so much hope and blink blink in the eye my abah hope he can win the prize so he prepared for the tournament a day before kot but unfortunately the's no 'rejeki' for us on that day...(its k abah)

the end story of fishing....


just wanna share 1 funny story told by baby (adik-ku la) during dinner last night...

scene : at the dine table
time : 8.00pm

baby : "kak,nak dengar tak cite kelakar"

me : "huh ape die?"

baby : "kemarin kan ibu, atin ngan org (bhskn dri die org) g bank kat ampang park then nak melintas jalan.. ibu belah kiri sekali,org kat tengah atin paling kanan..kete datang belah kanan so org suruh la atin angkt tgn wat signal yang kitorang nak lalu,then ko tau dia wat ape?"

me : "xtau!"

baby : "org nak gtau la ni, dia mmg angkt tgn tp bg signal cm nak tahan teksi/bas padahal time
tuh kitorang nak melintas ni, time tu plak ade motor menuju ke arah kitorg mmg kompius abes la kan "apehal budak neh thn aku tgh2 jln"(monolog dalaman org bwk moto tuh kot")..

me,ibu,abah : HAHAHAHAHAHHA

me : sengal!(sambil tolak pale dia dush dush)

atin : ( tunduk je dr mule cm nak nanges)

abah :" nt lain kali jgn ko tahan teksi/bas cam ko nak melintas jalan dah r...huhuhu


p/s: arini baby 1st day register kt poli shah alam course electronic engineering.....even kte slalu gado dpt gk ko teruskan cita2 akk yg terkandas di tgh jln ekk...huhu
muahhhx congrats baby!!

Wednesday, 6 January 2010

khabarkan...

dear diary....

Tolong sampaikan pada si dia…

Tolong beritahu si dia aku ada pesanan buatnya..
Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa..

Tolong nasihati sia dia, jangan menyintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa..
Tolong nasihati si dia,jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya..

Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah kerana di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya..



Tolong ingatkan si dia. Aku terpikat kerana imannya bukan rupa..
Tolong ingatkan si dia. Aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan si dia aku kasihinya kerana santunnya..

Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya..

Tolong sedarkan si dia. Aku milik Yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia. Aku masih milik keluarga..
Tolong sedarkan si dia, tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..

Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak mejadi penyebab bertambah rindunya..



Tolong pesan padanya. Aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya. Aku tak mahu menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya..

Tolong khabarkan pada si dia. Aku tidak mahu melekakan dia..
Tolong khabarkan pada si dia. Aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..

Tolong sampaikan pada si dia. Aku mendambakan cinta suci yang terjaga..
Tolong sampaikan pada si dia,cinta kerana Allah tidak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikan kepada si dia kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri...

Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia.. Moga pesananku sampai padanya walau aku sendiri tidak mengetahui siapa dan dimana si dia.. Moga dia seekor lebah yang sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman larangan dengan sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya.. Simpanlah pesanan ku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti...


p/s: cilok dr FB note sum1,it was so sweet isnt it?...